Ένας μαθητής απο τη Νεάπολη στην βουλή των…εφήβων.

Ένας  μαθητής απο τη Νεάπολη στην βουλή των…εφήβων.
 30-5-europlan-154x53 24-10-zaxarias-anim-114x53 7-11-lift-anim-139x50 11-11-karnagio-73x40 animx130-bueno 30-10-darts-brok-anim 2-12-glamour-anim-124x53

Στο διάστημα 4 – 7 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες της ΙΘ΄ Συνόδου 2013-2014  του εκπαιδευτικού προγράμματος «Βουλή των Εφήβων», με τη συνεδρίαση των «εφήβων βουλευτών» σε Ολομέλεια, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια.

 Η Βουλή των Εφήβων είναι ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων, το οποίο λειτουργεί από το σχολικό έτος 19951996, και απευθύνεται στους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας, του απόδημου ελληνισμούκαι της Κύπρου

Έχει ως κύριο στόχο την καλλιέργεια της θετικής στάσης των νέων απέναντι στα “κοινά”, την ευαισθητοποίηση τους σε αρχές, κανόνες και αξίες, την εξοικείωση τους με τον τρόπο λειτουργίας του Κοινοβουλίου, αλλά και την ανάδειξη του ρόλου του πολίτη στη σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία.  

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ τάξης όλων των Λυκείων της χώρας, της Κύπρου και των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, σύμφωνα με το οποίο εκλέγονται 300 «έφηβοι βουλευτές» από την Ελλάδα, την Κύπρο και τον Απόδημο Ελληνισμό.

 Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ο πρώτος πρόεδρος της Επιτροπής του προγράμματος ήταν ο συγγραφέας Αντώνης Σαμαράκης.  Κατά τη φετινή χρονιά επιχειρήθηκαν σημαντικές καινοτομίες μας ενημερώνει ο μαθητής του Γενικού Λυκείου Νεάπολης Κώστας Φρουδάς που συμμετείχε σαν έφηβος βουλευτής: 

«Ως έφηβοι βουλευτές για πρώτη φορά επεξεργαστήκαμε και ψηφίσαμε, μετά από σχετική εισήγηση του Συνηγόρου του Παιδιού, ένα νομοσχέδιο που αφορά στη λειτουργία των Μαθητικών Κοινοτήτων, προτείνοντας σημαντικές αλλαγές για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμού.  Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, είχαμε την ευκαιρία να ασκήσουμε κοινοβουλευτικό έλεγχο.» είπε στην ΑΝΑΤΟΛΗ.  

Ο υπουργός Παιδείας, κ. Ανδρέας Λοβέρδος, απάντησε σε έξι επίκαιρες ερωτήσεις μας για θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι ερωτήσεις αφορούσαν κυρίως το νέο εκπαιδευτικό σύστημα, ειδικά μετά την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α΄ Λυκείου και την αλλαγή του τρόπου προαγωγής, την έλλειψη καθηγητών στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού αλλά και θέματα ιθαγένειας αλλοδαπών μαθητών, για το οποίο μάλιστα ο Υπουργός δεσμεύτηκε για προσωπική απάντηση.  


Μια ακόμη σημαντική καινοτομία, μας είπε,  ήταν η πραγματοποίηση ελεύθερης συζήτησης με τους Βουλευτές, οι οποίοι συμμετείχαν στις εργασίες της Συνόδου. «Ως έφηβοι βουλευτές είχαμε την ευκαιρία να θέσουμε ποικίλα ερωτήματα για θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι πήραμε και ανάλογες απαντήσεις, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις οι Βουλευτές στην απάντησή τους απλώς αρκούνταν στη διαπίστωση του προβλήματος.» 

Το τετραήμερο των εργασιών της Συνόδου πλαισιώθηκε από ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις. «Επισκεφθήκαμε την Ακρόπολη, παρακολουθήσαμε παραστάσεις του Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, καθώς και μουσική εκδήλωση από σύνολα των μουσικών σχολείων Παλλήνης και Αλίμου στο Αττικό Θέατρο.» Θέμα της φετινής Συνόδου της Βουλής των Εφήβων ήταν η δημοκρατία στο σχολείο. 

Στα πλαίσια αυτά οι έφηβοι βουλευτές ασχολήθηκαν με το πως μπορούμε να βελτιώσουμε τις σχέσεις και το κλίμα ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές, πως μπορούμε να μάθουμε καλύτερα τα δικαιώματά μας και τον τρόπο να τα διεκδικούμε, πώς να αντιμετωπίζουμε φαινόμενα όπως η βία και ο ρατσισμός, πως μπορούν εν τέλει οι μαθητικές κοινότητες – ένας θεσμός που υπολειτουργεί ή σε πολλές περιπτώσεις δεν λειτουργεί καθόλου- να βοηθήσουν το σχολείο να λειτουργήσει καλύτερα και πιο δημοκρατικά.

 Για μένα, δήλωσε ο ίδιος στην ΑΝΑΤΟΛΗ, η συμμετοχή μου στις εργασίες της Συνόδου ήταν πραγματικά μια σπουδαία εμπειρία. Ήταν πολύ σημαντικό και όμορφο όχι μόνο να ασχοληθώ, να προβληματιστώ και να δουλέψω πάνω σε τόσο βαρυσήμαντα θέματα αλλά και να γνωρίσω συνομήλικούς μου από όλη την Ελλάδα, να μάθω για αυτούς, για τις περιοχές τους και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι. Νομίζω όμως ότι ιδιαίτερα σημαντική ήταν η γνωριμία με τα παιδιά της ελληνικής ομογένειας, καθώς υπήρχαν εκπρόσωποι από όλα τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού. 

Δε θα πρέπει να παραλείψουμε, βέβαια, πως κάθε έφηβος επέδειξε πρότυπη συμπεριφορά ευαισθητοποιημένου πολίτη που συμμετέχει ενεργά στα κοινά, έχει ορθό πολιτικό λόγο και νοιάζεται για το μέλλον όχι μόνο της Ελλάδας αλλά ολόκληρης της Ευρώπης και του κόσμου.Το συγκεκριμένο ταξίδι δεν ήταν μια απλή διεκπεραιωτική εργασία αλλά μια εμπειρία ζωής, καθώς τα συναισθήματα που βιώσαμε στο ναό της δημοκρατίας ήταν μοναδικά.

 Και μπορεί στο παρελθόν να είχα επισκεφθεί το Ελληνικό Κοινοβούλιο στα πλαίσια εκπαιδευτικών επισκέψεων με το σχολείο, αλλά η δυνατότητα συμμετοχής στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής, στη συνεδρίαση του Σώματος στην αίθουσα της Ολομέλειας, η δυνατότητα ερώτησης στον Υπουργό Παιδείας και σε άλλους Βουλευτές και βέβαια η γνωριμία με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας νομίζω ότι είναι κάτι μοναδικό για την καθημερινότητα μας.» είπε ενώ σε ότι έχει να κάνει με το μήνυμα που  στέλνει ο ίδιος μετά από αυτό το ταξίδι είναι

 «… είναι σπουδαίο και προσοδοφόρο για κάθε μαθητή να συμμετέχει σε σχετικές εκδηλώσεις γιατί το μέλλον της Ελλάδας, της Ευρώπης και ολόκληρου του κόσμου βρίσκεται στα χέρια μας και θα διαμορφωθεί από εμάς. Μαχόμαστε, λοιπόν, για ένα καλύτερο αύριο και το όραμά μας είναι ένας κόσμος που θα διέπεται από αξίες, όπως η δημοκρατία, η καθολική τήρηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η ισότητα και η ελευθερία. Συμφωνούμε όλοι ότι ήταν μια αξέχαστη και μοναδική εμπειρία και προσωπικά προτρέπω κάθε μαθητή να εκμεταλλευτεί και να αξιοποιήσει στο μέλλον μια ανάλογη ευκαιρία.» 

Και όταν τα νέα παιδιά στην ηλικία αυτή έχουν την διάθεση να παρασύρου και εμάς με αυτή τους την αισιοδοξία δεν έχουμε να κάνουμε τίποτα άλλο από το να τους βοηθήσουμε και να τους ακολουθήσουμε.  

ΘΑΝΟΣ ΚΟΡΟΜΠΥΛΙΑΣ
anim-v-mathisi_250  30-3-kotsov-200 11-6-foroepilisis-104x50
 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

29-8-fpa-400-ban