Αντιδρουν οι αστυνομικοί του νομού Λασιθίου

Αντιδρουν οι αστυνομικοί του νομού Λασιθίου
 30-5-europlan-154x53 24-10-zaxarias-anim-114x53 7-11-lift-anim-139x50 11-11-karnagio-73x40 animx130-bueno 30-10-darts-brok-anim

Αντιδρούν οι Συνδικαλιστικές οργανώσεις για την αναδιάρθρωση της Ελληνικής Αστυνομίας.
Οι αστυνομικοί της Κρήτης τονίζουν προς πάση κατεύθυνση πως θα πρέπει να προστατευτεί πάση θυσία το αμετάθετο του αστυνομικού προσωπικού στο όριο της σημερινής Περιφερειακής Ενότητας ή πρώην Νομαρχίας ή πρώην Αστυνομική Διεύθυνσης.

Και αυτό γιατί όπως τονίζουν σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορούν να «κάνουν» το έργο τους καθώς η «δαμόκλειος σπάθη» θα είναι πάνω από τα κεφάλια τους.
Η ανακοίνωση της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Νομού Λαθισίου με θέμα «Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας και ρύθμιση λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη», αναφέρει:

Με την παρουσίαση του Νομοσχέδιου για την αναδιάρθρωση-αναδιοργάνωση της Αστυνομίας από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, έφυγε η αγωνία για το τι έχουμε να περιμένουμε στο μέλλον και ήρθε η ανησυχία.

Ως προς το γενικότερο περιεχόμενο του ανωτέρω σχεδίου δεν υπάρχει να καταθέσουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι είδη κατατεθειμένο ως πρόταση των Ενώσεων Αστυνομικών Υπαλλήλων της Περιφέρειας Κρήτης.

Ειδικότερα όμως είναι ανάγκη να διαφυλάξουμε πάση θυσία το αμετάθετο του αστυνομικού προσωπικού στα όριο της σημερινής Περιφερειακής Ενότητας ή πρώην Νομαρχίας ή πρώην Αστυνομική Διεύθυνσης. Το Άρθρο 30 παρ. 2 της σημερινής νομοθετικής πρότασης αναφέρει: “Οι Περιφερειακές Αστυνομικές Διευθύνσεις εδρεύουν όπου και οι αντίστοιχες διοικητικές Περιφέρειες της χώρας και συγκροτούνται από την επιτελική τους Υπηρεσία και τις Αστυνομικές Υπηρεσίες που υπάγονται σ’ αυτές.”

Ουσιαστικά τα ανωτέρω καταργούν το Π.Δ. 100/2003 το οποίο στο Άρθρο 2 παρ.2 ορίζει : “Ως περιοχή μετάθεσης θεωρείται η περιφέρεια της Γ.Α.Δ.Α., Γ.Α.Δ.Θ. ή των Αστυνομικών Διευθύνσεων.” Επιπλέον το ίδιο Π.Δ. στο Άρθρο 12 παρ. 5 ορίζει :
“Οι τακτικές μεταθέσεις με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας ενεργούνται ως ακολούθως:
α. Για Υπηρεσίες άλλης περιοχής μετάθεσης:

(1) Δεν επιτρέπονται μεταθέσεις αστυνομικών μέχρι το βαθμό του Αστυνομικού Υποδιευθυντή χωρίς αίτηση του ενδιαφερομένου.

(2) Για τους Αστυνομικούς Διευθυντές και Ανώτατους Αξιωματικούς δεν υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί.

β. Για Υπηρεσίες της ίδιας περιοχής μετάθεσης:

(1) Για αστυνομικούς μέχρι το βαθμό του Αστυνόμου Α” και Αστυνομικού Υποδιευθυντή απαιτείται να υπηρετούν στον αυτόν τόπο επί τρία (3) και δύο (2) συνεχόμενα έτη αντίστοιχα, στον κατεχόμενο ή στον προηγούμενο βαθμό, μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου του έτους μετάθεσης, με την επιφύλαξη των διατάξεων του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 4 του άρθρου 19.

(2) Για τους Αστυνομικούς Διευθυντές και Ανώτατους Αξιωματικούς δεν υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί.

γ. Για Υπηρεσίες του ίδιου τόπου δεν ισχύουν οι προαναφερόμενοι χρονικοί περιορισμοί.
Επιτρέπεται μετάθεση αστυνομικού από και προς τις Υπηρεσίες του αυτού τόπου και στην περίπτωση που στις Υπηρεσίες αυτές υπηρετούν υπεράριθμοι ομοιόβαθμοί του, εφόσον ο αριθμός των υπεράριθμων στην Υπηρεσία που μετατίθεται είναι μικρότερος από αυτόν της Υπηρεσίας από όπου προέρχεται. Οι περιορισμοί της παρούσης παραγράφου δεν ισχύουν για τους αστυνομικούς που εμπίπτουν στην περίπτωση β” του άρθρου 4 του παρόντος διατάγματος.”

Παρατήρηση: Ουσιαστικά το νέο Νομοθέτημα καταργεί το αμετάθετο του αστυνομικού. Είναι αρκετά δύσκολο να επιχειρηματολογεί κανείς για το αυτονόητο, αλλά είναι πολύ σημαντικό να γίνει κατανοητό από όλους και κυρίως από αυτούς που νομοθετούν πως ο αστυνομικός πρέπει να επιτελεί το καθήκον του απερίσπαστα, χωρίς εξαρτήσεις από όποιον “ ισχυρό” ο οποίος έχει τη δύναμη να τον μετακινήσει εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του και την οικογένειά του. Στους πιο παλιούς θα φέρνει στη μνήμη τους τη φράση “…θα σε στείλω στον Έβρο”.

Στη συνέχεια θα επιχειρήσουμε να διατυπώσουμε ορισμένες παρατηρήσεις για το ανωτέρω νομοσχέδιο μελετώντας το από την αρχή.
Το Άρθρο 11 παρ. 1 εδάφιο γ αναφέρει πως η Ελληνική Αστυνομία έχει ως αποστολή την τήρηση των διατάξεων που αφορούν για την εργασία των αλλοδαπών. Το ίδιο αναφέρει και η παράγραφος 7 εδάφιο. β του ίδιου Άρθρου, καθώς και το Άρθρο 18 παρ. 3 εδάφιο β. Παρατήρηση: Με τις ανωτέρω διατάξεις οι νέες Υπηρεσίες Ασφαλείας έχουν και καθήκοντα Επιθεώρησης Εργασίας και μάλιστα με μειωμένη οργανική δύναμη.

Το Άρθρο 17 παρ.12 αναφέρει: “Επίσης, στον Κλάδο αυτό υπάγονται, ως προς το ειδικό αντικείμενο της αποστολής τους, Υπηρεσίες των άλλων Κλάδων που ασκούν αρμοδιότητες δημόσιας και κρατικής ασφάλειας”. Κάτι αντίστοιχο αναφέρει και το Άρθρο 32 παρ. 5. Παρατήρηση : Πως είναι δυνατό σε μία μικρή αστυνομική Υπηρεσία επιπέδου Τμήματος ή Σταθμού να συμβεί αυτό; Δεν παρακάμπτονται Διοικητές ή Διευθυντών Υπηρεσιών; Μπορούν να είναι όλοι συνεργάσιμοι;
Το Άρθρο19 παρ. 4 εδάφιο στ αναφέρει πως το Επιτελείο καθορίζει το χρόνο εργασίας και τόπου εργασίας του προσωπικού. Παρατήρηση: Ο χρόνος εργασίας του Αστυνομικού Προσωπικού καθορίζεται από το Π.Δ. 394/2001.

Το Άρθρο19 παρ. 6 εδάφιο γ αναφέρει πως το Επιτελείο τη φροντίδα για την προκήρυξη και τη διενέργεια των εισιτηρίων και προαγωγικών εξετάσεων στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις. Παρατήρηση: Η εισαγωγή στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας γίνονται με Πανελλήνιες εξετάσεις.

Το Άρθρο 24 παρ. 1 αναφέρει πως η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας έχει αρμοδιότητα την πρόληψη και καταστολή της αδήλωτης και της ανασφάλιστης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής, ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν συνιστούν αξιόποινες πράξεις. Παρατήρηση: Ένα ακόμα επιπλέον έργο για τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, μακριά από τα κύρια καθήκοντά της και πιθανόν εισπρακτικό.

Το Άρθρο 33 παρ. 1 αναφέρει: “Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Ασφάλειας εδρεύουν όπου και οι αντίστοιχες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας, με τη διοικητική περιφέρεια των οποίων ταυτίζεται η τοπική τους αρμοδιότητα”. Παρατήρηση: Πως μπορεί να συμβεί αυτό στην περίπτωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ασφάλειας Αιγαίου και Κρήτης, όταν η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου έχει έδρα στον Πειραιά και η αντίστοιχη της Κρήτης έδρα το Ηράκλειο Κρήτης;

Το Άρθρο 35 παρ. 1 αναφέρει: “Οι Γενικοί Επιθεωρητές των Κλάδων Τάξης, Ασφάλειας και Αλλοδαπών και Προστασίας Συνόρων, προς το σκοπό αποτελεσματικότερης εκπλήρωσης της αποστολής των περιφερειακών Υπηρεσιών των Κλάδων τους και αντιμετώπισης σοβαρών ή έκτακτων γεγονότων ή καταστάσεων, δύνανται να εισηγούνται, στον Αρχηγό του Σώματος, τη συγκρότηση Ειδικών – Επιχειρησιακών Ομάδων, Αστυνομικών Μονάδων και Κλιμακίων”. Παρατήρηση: Ποιες είναι οι σοβαρές και έκτακτες ανάγκες ή καταστάσεις; Για πόσο χρονικό διάστημα θα συγκροτούνται οι Ομάδες και αν θα συγκροτούνται από εθελοντές ή όχι; Κάτι αντίστοιχο αναφέρεται και στην παρ. 3 του ιδίου Άρθρου.

Το Άρθρο 39 παρ.4 αναφέρει: “ Η Σχολή Αστυφυλάκων Ελληνικής Αστυνομίας ανήκει στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτή ορίζεται από τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις και παρέχει ισότιμη εκπαίδευση και χορηγεί ισότιμα πτυχία, προς εκείνα που χορηγούνται από τα αντίστοιχου επιπέδου εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανήκει και το Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Ελληνικής Αστυνομίας”. Παρατήρηση: Ποιά είναι η ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ποια είναι τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά Ιδρύματα;

Το Άρθρο 42 παρ. 1 αναφέρει: “Από το σύνολο των κενών, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, οργανικών θέσεων αστυφυλάκων γενικών καθηκόντων, καταργούνται έξι χιλιάδες επτακόσιες (6.700) οργανικές θέσεις”. Παρατήρηση: Διατηρούνται θέσεις ανώτατων και ανώτερων αξιωματικών, εισέρχονται πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί, προσλαμβάνονται Ειδικοί Φρουροί, θεσμοθετούνται νέα καθήκοντα για την Αστυνομία και επιπλέον καταργούνται και οργανικές θέσεις Αστυφυλάκων γενικών καθηκόντων.

Το Άρθρο 58 αναφέρει: “Μετά την παρ. 7 του άρθρου 80 του ν. 3463/2006 “Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Α΄ 114), προστίθεται παράγραφος 7Α ως εξής: “7Α. Η αστυνομική αρχή του τόπου της έδρας των κέντρων διασκεδάσεως και των καταστημάτων του άρθρου 1 παρ. 1 του π.δ. 180/1979 (Α΄ 46), καθώς και των λοιπών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, στα οποία σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά υγειονομικές διατάξεις προσφέρονται οινοπνευματώδη ποτά για άμεση εντός αυτών κατανάλωση, σφραγίζει υποχρεωτικά το κατάστημα για χρονικό διάστημα δέκα ημερών, αν βεβαιώνονται από αστυνομικούς συνολικά, εντός έτους, τρεις παραβάσεις των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 2 περ. α΄ του π.δ. 180/1979, ως ισχύει.

Αντίγραφο της απόφασης σφράγισης του καταστήματος και της σχετικής έκθεσης κοινοποιούνται αυθημερόν στον κατά τόπο αρμόδιο δήμο, ο οποίος οφείλει στο χρονικό αυτό διάστημα να εκδώσει την απόφαση αφαίρεσης της άδειας λειτουργίας του καταστήματος. Σε περίπτωση που αποφασισθεί από τον οικείο δήμο η αφαίρεση της άδειας λειτουργίας για διάστημα μεγαλύτερο των δέκα ημερών, η σφράγιση διατηρείται και για τον πέραν των δέκα ημερών χρόνο”. Παρατήρηση: Ακόμα μία νέα αρμοδιότητα για τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, ξένη προς το κύριο έργο της, η οποία όπως και οι ανωτέρω νέες αρμοδιότητες είναι πιθανό να κλονίσουν την εμπιστοσύνη των πολιτών προς το θεσμό της Ελληνικής Αστυνομίας, θεωρώντας τη εισπρακτικό μηχανισμό. Η αρμοδιότητα της έκδοσης αδειών για καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, έχει μεταβιβαστεί στους οικείους Δήμους, γιατί λοιπόν η σφράγιση να πραγματοποιείται από την Αστυνομία;

Είναι αναγκαίο να επισημανθεί πόσο σημαντικό είναι να παραμείνει ως έχει το αμετάθετο του αστυνομικού προσωπικού στα όρια των σημερινών Περιφερειακών Ενοτήτων, διότι κάτι διαφορετικό γυρίζει την Ελληνική Αστυνομία πολλά χρόνια πίσω, όταν ο Αστυνομικός ήταν δέσμιος
συμφερόντων. Οφείλει η πολιτεία να αποδείξει έμπρακτα στους αστυνομικούς, αλλά και στους πολίτες πως θέλει μία Αστυνομία ακομμάτιστη και ελεύθερη να πράξει το έργο της μέσα στα πλαίσια των Νόμων και του Συντάγματος.

Κλείνοντας την εισήγησή μας για το παρόν σχέδιο Νόμου πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους πως για να προχωρήσει σωστά κάτι νέο, είναι χρήσιμο να έχει και την αποδοχή αυτών που θα κληθούν να το εφαρμόσουν.

ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Λ Α Σ Ι Θ Ι Ο Υ

anim-v-mathisi_250  30-3-kotsov-200 11-6-foroepilisis-104x50 4-11-geseex50
 
29-8-fpa-400-ban