in , , ,

"Ελλειψη σχεδιασμού" στην μαρίνα απο τον συνδυασμό, Δικαίωμα στην πολη.

Hυπόθεση της μαρίνας Αγίου Νικολάου βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας το τελευταίο χρονικό διάστημα, με αφορμή καταγγελίες δημοτών για πιθανή μόλυνση που προκαλεί η διαφυγή και διασπορά στον περιβάλλοντα χώρο καταλοίπων από δραστηριότητες συντήρησης σκαφών στο χώρο ανέλκυσης σκαφών.

 Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, ο τρόπος λειτουργίας και διαχείρισης της μαρίνας γίνεται πρόξενος αρνητικής δημοσιότητας, με ηθικό και πιθανότατα οικονομικό κόστος, για μια από τις ζωτικές υποδομές που διαθέτει ο Αγιος Νικόλαος, για τη Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία που τη διαχειρίζεται και κατ’ επέκταση για το Δήμο Αγίου Νικολάου.

Κι αυτό, εξαιτίας της έλλειψης σχεδιασμού, προγραμματισμού και στόχευσης από πλευράς της διοίκησης της Δημοτικής Ανώνυμης Εταιρείας και το Δήμο. Η μαρίνα Αγίου Νικολάου παραμένει χωρίς άδεια λειτουργίας, χωρίς πιστοποίηση από τον ΕΟΤ, χωρίς περιβαλλοντική μελέτη, χωρίς αποτελεσματικό Κανονισμό Λειτουργίας, χωρίς έλεγχο για την τήρηση μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος, χωρίς σχέδιο διαχείρισης των καταλοίπων από τη συντήρηση των σκαφών.

Το κυριότερο, η μαρίνα παραμένει σε «ομηρία» εδώ και πολλά χρόνια με δεσμευμένη (;) από το ελληνικό δημόσιο, την όμορη ζώνη μέχρι τον περιφερειακό δρόμο, που μπλοκάρει κάθε σχεδιασμό ανάπτυξης της υποδομής και αναβάθμισης των υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει. Οι διοικήσεις της πρώην ΔΕΠΑΜΑΝ και της σημερινής ΔΑΕΑΝ, έχουν τεράστιες ευθύνες για την αδυναμία τους να ξεκαθαρίσουν το ζήτημα, που σήμερα, βέβαια, μετά την υπαγωγή του τουριστικού ακινήτου στο ΤΑΙΠΕΔ, η τακτοποίηση του θέματος υπέρ της ΔΑΕΑΝ, φαντάζει πλέον μόνο σαν χίμαιρα!

Η ανικανότητα σχεδιασμού και υλοποίησης των συμβατικών όρων παραχώρησης της μαρίνας από το δημόσιο στο Δήμο Αγίου Νικολάου, αφήνουν έκθετες κατ’ αρχήν τη δημοτική αρχή αλλά και τις διοικήσεις της δημοτικής επιχείρησης που σήμερα λειτουργεί ως δημοτική ανώνυμη εταιρεία. Η μαρίνα θα έπρεπε από χρόνια να έχει ολοκληρώσει ένα κτιριολογικό πρόγραμμα που θα της προσέδιδε προστιθέμενη αξία, λειτουργική πληρότητα και ποιότητα υπηρεσιών που σήμερα έπρεπε να βρίσκονται σε ζηλευτό επίπεδο. Αλλά να εξασφαλίσει τους στοιχειώδεις λειτουργικούς χώρους και για το προσωπικό που εργάζεται εκεί, που σήμερα συνωστίζεται σε ανεπαρκή  γραφεία, ενώ το Δ.Σ. συνεδριάζει σε κοντέινερ!!! Έτσι ο Άγιος Νικόλαος θα μπορούσε από ισχυρότερη θέση να στηρίξει την απαίτησή του η μαρίνα να παραμείνει υπό δημοτική διαχείριση και όχι να απειλείται, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, να καταλήξει χωρίς καμία εγγύηση για τα τοπικά συμφέροντα, στα χέρια του όποιου  Έλληνα ή αλλοδαπού επενδυτή, με ό,τι μπορεί να σημαίνει κάτι τέτοιο.

Δυστυχώς η μαρίνα υπήρξε χώρος που συνέβησαν δυσάρεστες καταστάσεις συνδεόμενες με το μοντέλο διαχείρισης που ακολούθησαν οι τελευταίες δημοτικές αρχές. Η υπόθεση κακοδιαχείρισης παραμένει ακόμη ανοιχτή στα δικαστήρια.

Εμείς ως δημοτικός συνδυασμός θεωρούμε τη μαρίνα σαν μια σημαντική υποδομή που στηρίζει το τοπικό τουριστικό προϊόν αλλά και την τοπική αγορά και στην οποία ο τόπος μας στηρίζει ελπίδες για περαιτέρω ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών σε υψηλής εισοδηματικής τάξης επισκέπτες. Η μαρίνα χρειάζεται νέο ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης, διαχείρισης και λειτουργίας.

Για να μπορέσει να υποστηρίξει σωστά το ρόλο της πρέπει να ισχύσουν καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια κατά την λειτουργία της με ταυτόχρονο αυστηρό έλεγχο από τα αρμόδια όργανα – και του δήμου – για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της .

        Το όλο ζήτημα θα λυθεί μόνο αν η Δημοτική Αρχή σταθεί στο ύψος της και δεν λαϊκίζει .
Συνδυασμος
Δικαίωμα στην Πόλη