in , , , ,

Ζητούν χαμηλές τιμές, κάνουν παζάρια και τρώνε στα γρήγορα, το προφίλ της κίνησης στην τοπική αγορά τέλη του Ιούλη.

Τέλη του Ιούλη, στην καρδιά κυριολεκτικά της τρέχουσας τουριστικής περιόδου σε μια εποχή όπου είναι ίσως η πιο ρευστή και αβέβαιη όλων δεκάδων ετών τώρα σε ότι αφορά το τουριστικό κομμάτι που για την περιοχή μας είναι ο κύριος μοχλός στην οικονομική ανάπτυξη και ευημερία.
 
Η ΑΝΑΤΟΛΗ και το fonien.gr βγήκαν στους δρόμους και μίλησαν με επαγγελματίες από διάφορους χώρους στην τοπική μας αγορά, τους ρώτησε για την κίνηση, την συμπεριφορά, την οικονομική δύναμη των επισκεπτών ξένων και Ελλήνων, το γενικότερο κλίμα που επικρατεί στην καρδιά της παρούσας τουριστικής περιόδου.
 
Σε γενικές γραμμές σε ότι αφορά τον κόσμο όλοι παραδέχονται ότι κίνηση υπάρχει, όχι όλες τις ώρες της ημέρας, στους δρόμους όμως αυτή δεν συνδυάζεται καθόλου με τις αγορές. Περισσότερο  κερδισμένοι είναι όσοι εργάζονται σε καταστήματα  γρήγορης εστίασης ή προσφοράς καφέ και παγωτών, καλά επίσης πάνε τα ντελίβερι από ενοικιαζόμενα δωμάτια, μικρά ξενοδοχεία, ακόμα και στις παραλίες. Οι περισσότερο ζημιωμένοι είναι όσοι εμπορεύονται είδη θαλάσσης και καλοκαιρινής ψυχαγωγίας ενώ οι επαγγελματίες του χώρου των ρούχων εξαρτημάτων και αναμνηστικών τονίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία αγοράζει με βάση την τιμή και όχι την ποιότητα.
 
Επίσης και μερικά εστιατόρια δηλώνουν πτώση στην κίνηση τους ενώ σε ότι αφορά την νυχτερινή ψυχαγωγία η μείωση στην κίνηση είναι δεδομένη με τις ελπίδες όλων να βρίσκονται σε όσους έρθουν την επόμενη περίοδο έως τις 20 Αυγούστου. Η πλειοψηφία των επαγγελματιών με τους οποίους μιλήσαμε λένε και πάλι δόξα το θεό αν και την ίδια στιγμή δηλώνουν ότι ο χειμώνας θα είναι δύσκολος.
Σεβασμός σεβασμός σεβασμός.
Το σεβασμό στους καταναλωτές ξένους και Έλληνες θέτουν σαν πρώτο μέλημα οι επαγγελματίες της εστίασης με αυτούς που δραστηριοποιούνται στα γρήγορα γεύματα να είναι πιο ευχαριστημένοι. «Το θέμα είναι όσοι φεύγουν να φεύγουν ικανοποιημένοι τόσο από την ποιότητα, την εξυπηρέτηση και τις τιμές βέβαια. Έχουμε ευτυχώς καταρρίψει τον μύθο ότι είμαστε ακριβώς τόπος για φαγητό και δεν πρέπει να το επιτρέψουμε να επαναληφθεί. Ακόμα να σεβόμαστε και τον συνάδελφο διότι όλοι μαζί ζούμε σε αυτό τον τόπο και όλοι μαζί πρέπει να τον κρατήσουμε ψηλά. Η κίνηση σε εμάς πάει καλά με πολύ όμως δουλειά και προσωπικό κόπο και χρόνο, τίποτα στην τύχη να μην αφήνουμε.» είπε επαγγελματίας της γρήγορης εστίασης.
 
Παζάρια και αγορές του φθηνότερου.
 
Με δεδομένο ότι η αγοραστική δύναμη κυρίως των ξένων επισκεπτών μας έχει μειωθεί, εκεί που είχαμε τους Νορβιγούς ή Ελβετούς ή Αυστριακούς και Γερμανούς έχουμε τώρα Ρώσους Τσέχους και άλλους μικρής οικονομικής επιφάνειας τουρίστες είναι λογικό να έχουν μειωθεί και οι τζίροι. «Οι επισκέπτες αγοράζουν σχεδόν τα πάντα με βάση της τιμής, αυτό ρωτάνε πρώτα και μετά κάνουν και τα παζάρια τους. Εκεί δεν που αγόραζαν 4 και 5 παρόμοια αντικείμενα τώρα θ πάρουν το πολύ 1 ή 2. Σε γενικές γραμμές ζητάνε ότι ποιο οικονομικό υπάρχει αν θέλουν πολλά κομμάτια.» σχολίασε επαγγελματίας με αξεσουάρ και αναμνηστικά είδη.
 
Το ενδιαφέρον έχει μειωθεί πολύ.
Οι επαγγελματίες που ασχολούνται με είδη θαλάσσης και εμπορίας και σέρβις σκαφών μιλούν για την απόλυτη ανυπαρξία κάθε ενδιαφέροντος. «Πέρυσι είχαμε τα capital control φέτος τις δεν έχουμε, δεν έχουμε κόσμο που να θέλει να ασχοληθεί. Τα πιο πολλά σκάφη έχουν πουληθεί ή κλειστεί σε αποθήκες από την στιγμή που είναι είδη πολυτελείας πλέον ενώ και η μαρίνα δεν έχει άλλο χώρο. Σε ότι δε αφορά τις πωλήσεις σε είδη αναψυχής, στα προηγούμενα χρόνια δίναμε 4 με 5 μάσκες κάθε μέρα τώρα έχουμε δώσει 5 από την αρχή του καλοκαιριού.» επισημαίνει επαγγελματίας του χώρου. Ακόμα δε και στις εργασίες στα σκάφη  γίνονται οι απολύτως απαραίτητες καθώς έχουν περιοριστεί ακόμα και οι βόλτες, ενώ δεν είναι τυχαία τα σχόλια των ιδιοκτητών σε ότι αφορά το πετρέλαιο, «κάνουμε οικονομία για τον χειμώνα να έχουμε για την θέρμανση και θα πηγαίνουμε βόλτες με το σκάφος;»
 
27 Ιουλίου και στο ημερολόγιο έγραψα τον χαμηλότερο τζίρο όλων των ετών.
Το σχόλιο επαγγελματία με κατάστημα ρούχων όπου ο ίδιος επισημαίνει ότι  η κάθε μέρα είναι μια άλλη μέρα και τίποτα δεν είναι σίγουρο πλέον. «Δεν μπορούμε να έχουμε ένα συγκεκριμένο μέσο όρο, κάθε μέρα είναι και αλλιώτικα, μπορεί αν υπερβεί τις προβλέψεις μπορεί όμως και αν συμβεί το αντίθετο. Είναι σίγουρο όμως ότι όλοι είναι πολύ κουμπωμένοι στις αγορές τους και θέλουν πάντα πιο καλές τιμές.» είπε
 
Παίρνουν φαγητό μαζί τους σε τσάντες.
 
Το μεγάλο θέμα με τους πελάτες των ξενοδοχείων all inclusive θεωρούν οι εστιάτορες ότι είναι το νούμερο ένα στην μείωση των εσόδων τους. «Τους βλέπουμε σε πάρκα και σε παγκάκια να κάθονται και να τρώνε το φαγητό που έχουν πάρει από το ξενοδοχείο τους. Πως μετά να επιλέξουν τα δικά μας καταστήματα για το φαγητό τους; Πλέον έχουμε μόνος τους Έλληνες ή τους επαναλαμβανόμενους επισκέπτες μας που μας ξέρουν πολλά χρόνια τώρα. Υπάρχουν δε βράδια, ειδικά βράδια όχι τόσο μεσημέρι, που η κατάσταση είναι απελπιστική στους δρόμους της περιοχής.»
 
ΘΑΝΟΣ ΚΟΡΟΜΠΥΛΙΑΣ