Οι καθηγητές στο Γυμνάσιο της Νεάπολης, εμπνέουν και οι μαθητές δημιουργούν, fotos

Οι καθηγητές στο Γυμνάσιο της Νεάπολης, εμπνέουν και οι μαθητές δημιουργούν, fotos
 30-5-europlan-154x53 24-10-zaxarias-anim-114x53 7-11-lift-anim-139x50 11-11-karnagio-73x40 animx130-bueno 30-10-darts-brok-anim

H  6η Μαρτίου ήταν η πανελλήνια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας, με τον όρο «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) να χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Σε όλη την διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς στο Γυμνάσιο της Νεάπολης γίνονται δράσεις από τους μαθητές και των τριών τάξεων για το θέμα αυτό ώστε οι ίδιοι να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά, να προβληματιστούν και να προβληματίσουν. 
Τη ευθύνη του συντονισμού των δράσεων αυτών αλλά και της εκδήλωσης που έγινε χθες τόσο στην αίθουσα του κινηματογράφου ΔΡΗΡΟΣ στη Νεάπολη το πρωί για τους μαθητές του γυμνασίου της πόλης όσο και το απόγευμα της ίδιας μέρας στην μεγάλη αίθουσα του σχολείου για τους γονείς είχε η φιλόλογος Κατερίνα Γαλανάκη . 
«Και οι δύο εκδηλώσεις γίνονται ώστε  ενημερώσουμε τους γονείς και όχι μόνο, πάνω στο φαινόμενο του ενδοσχολικού εκφοβισμού , αναφερόμενοι κυρίως στις μορφές που παρουσιάζεται , στις αιτίες που το προκαλούν , στα σημάδια που δεν θα πρέπει να παραβλέπουν οι ίδιοι αλλά και σε κάποιες συμβουλές-οδηγίες αντιμετώπισης. Επιπλέον παρουσιάζουμε τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας κατά το τρέχον σχολικό έτος και το αποτέλεσμα της προσπάθειας των παιδιών που συμμετείχαν σε αυτές. Μία από τις δράσεις μας υπήρξε κι ένας ενδοσχολικός διαγωνισμός, με τον οποίο κλήθηκαν οι μαθητές μας να εκφράσουν τις σκέψεις και τον προβληματισμό τους πάνω στο συγκεκριμένο πρόβλημα της βίας στο σχολείο, μέσα από ποικίλες μορφές τέχνης. Προέκυψαν αρκετά και ιδιαίτερα αξιόλογα έργα που συνέβαλαν τόσο στην γνώση του θέματος από τους ίδιους τους μαθητές, στην ευαισθητοποίηση τους αλλά και στον προβληματισμό όλης της σχολικής κοινότητας.» είπε η κα. Γαλανάκη στην ΑΝΑΤΟΛΗ. 
Στην εκδήλωση που έγινε το πρωί για τους μαθητές όλου του σχολείου παρουσιάστηκαν 6 από τις εργασίες οι οποίες είχαν όλες τους στοιχεία συνεργασίας μεταξύ των μαθητών, καλής χρίσης των νέων τεχνολογιών και πολλά μηνύματα που αγγίζουν τις ευαίσθητες χορδές των εφήβων σήμερα. Στην αρχή χαιρέτησε την εκδήλωση η γυμνασιάρχης Πόπη   Σηφαντωνάκη Θεολόγος  – ψυχολόγος μιλώντας στους μαθητές για την «Εφηβεία και  την επιθετικότητα επιθετικότητα.» 
Αμέσως μετά επί σκηνής οι εργασίες των μαθητών: 
«Η φιλία …. βλάπτει σοβαρά την ενδοσχολική βία!!!» Δραματοποίηση του ομώνυμου διηγήματος της Γαρυφαλλιάς Σφακιανάκη μαθήτριας της Β΄τάξης. Συμμετείχαν: Ιωάννα Σουλαδάκη, Νίκος Λιουδάκης, Άρης Συσκάκης ,  Γιάννης Πλατάκης.
«Μια θλιβερή ιστορία ενδοσχολικής βίας»
Εικονογραφημένο διήγημα του Γιάννη Πρινιωτάκη μαθητή της Β΄τάξης.
Ηχοληψία: Νίκος Λιουδάκης. Εικονογράφηση:  Μαρία Τζαγκουρνή , Παντελίνα  Τσιχλή
«Η ιστορία του Κυριάκου». Ταινία μικρού μήκους.
Σενάριο : Δημήτρης Παπαχρύσανθος , μαθητής της Γ΄τάξης.
Συμμετείχαν: Εμμανουέλα Μαρκάκη, Δημήτρης Παπαχρύσανθος, Μάριος Πεδιαδίτης, Ιωάννα Ροβίθη,  Γιώργος Σταματάκης , Γρηγόρης Σχοινιωτάκης, Κυριάκος Συφάκης, Γιάννης Χανιωτάκης
«ΜΕΑΝ». Μετάφραση –παρουσίαση τραγουδιού από αγγλικό σε ελληνικό στίχο. Άννα Δεμέτζου , μαθήτρια της Γ΄τάξης
«Όλοι μαζί μπορούμε.» Σποτάκι κατά της ενδοσχολικής βίας .
Δημιουργοί: Χρήστος Αδούλης , Μιχάλης Βισκαδούρος, Χάρης Γαβριλάκης , Νίκος Καρπαθιωτάκης.
«Μια ανέλπιστη φιλία». Οπτικοποίηση  του ομώνυμου διηγήματος της Ειρήνης Μαμαλούκου , μαθήτριας της Β΄τάξης.
Συμμετείχαν: Ειρήνη Μαμαλούκου, Κατερίνα Μεθυμάκη,Μανόλης Παντερμαράκης, Γιάννης Τζιρβελάκης , Γιώργος Χριστοδουλάκης.
Οι μαθητές λοιπόν έγραψαν, σκηνοθέτησαν, έπαιξαν, κινηματογράφησαν, τραγούδησαν και κυρίως συνεργάστηκαν για ένα αποτέλεσμα που τιμά τόσο τους ίδιους όσο και τους καθηγητές τους που τους ενέπνευσαν και τους άφησαν να δημιουργήσουν μέσα από τα μηνύματα που ήθελαν να περάσουν με τον δικό τους τρόπο.   
Μια ακόμα απόδειξη ότι στα δημόσια σχολειά γίνεται πραγματική δουλειά η οποία είναι καλό να παρουσιάζεται στην κοινωνία εκτός σχολείου ώστε όχι μόνο για να εισπράξει μπράβο και επαινετικά σχόλια αλλά για να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους πάντες.
anim-v-mathisi_250  30-3-kotsov-200 11-6-foroepilisis-104x50 4-11-geseex50
 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

29-8-fpa-400-ban