Παράνομη η κομισιόν.

Παράνομη η κομισιόν.
 30-5-europlan-154x53 24-10-zaxarias-anim-114x53 7-11-lift-anim-139x50 11-11-karnagio-73x40 animx130-bueno 30-10-darts-brok-anim

Είναι παράνομη και υπερβαίνει τις αρμοδιότητές της, η απαίτηση της Κομισιόν μέσω της τρόικα, για υιοθέτηση του συνόλου των προτάσεων του ΟΟΣΑ από την ελληνική κυβέρνηση


Ο  ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά να τεκμηριώσει η Κομισιόν τη νομιμότητα της απαίτησής της για κάθε μία από τις 329 προτάσεις του ΟΟΣΑ που ζητά να εφαρμόσει η Ελλάδα, όπως οφείλει με βάση την Κοινοτική Νομοθεσία. Οι προτάσεις αυτές αφορούν την ανάμειξη σπορέλαιου με ελαιόλαδο, την παράταση ημερομηνίας λήξης φρέσκου γάλακτος, την πώληση φαρμάκων από σούπερ μάρκετ και πάρα πολλές άλλες που εμφανώς προωθούν ξένα επιχειρηματικά συμφέροντα στη χώρα.
Ο έλληνας ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, στην ερώτησή του, βάλλει κατά της Κομισιόν, κατηγορώντας την ότι παρανομεί όταν ζητά την εφαρμογή του συνόλου των προτάσεων ενός τρίτου Οργανισμού (ΟΟΣΑ) για ένα κράτος-μέλος. Και αυτό γιατί, εάν η εφαρμογή οποιασδήποτε από τις 329 προτάσεις του ΟΟΣΑ επιβαλλόταν από την Κοινοτική Νομοθεσία, η εφαρμογή τηςθα έπρεπε να ζητηθεί από την ίδια την Κομισιόν, «μέσα από την πάγια Κοινοτική Νομοθεσία» και τον θεσμικό της ρόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και όχι μέσω της τρόικα. Τονίζει μάλιστα ότι η απαίτηση της τρόικα «εμποδίζει την άσκηση όσων κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας έχουν μείνει εκτός κοινοτικής ρύθμισης», χαρακτηρίζοντας «αθέμιτη τη δυνατότητα που δίνεται στα κράτη-μέλη δανειστές να επιβάλλουν πχ, τα εμπορικά τους συμφέροντα, απαιτώντας την πλήρη ευθυγράμμιση με τις προτάσεις του ΟΟΣΑ».
Στην ερώτηση του έλληνα ευρωβουλευτή αποκαλύπτεται το τεράστιο σφάλμα της ελληνικής κυβέρνησης, που δέχθηκε την εφαρμογή των προτάσεων του ΟΟΣΑ, ήδη από τον Ιούλιο του 2013, κατά την 3η αναθεώρηση του 2ου Οικονομικού Προγράμματος Προσαρμογής. Στο κείμενο αυτό μάλιστα, αναφέρεται ότι στις αρχές του 2014 αναμένεται να παρουσιασθεί και 2η έκθεση του ΟΟΣΑ, για το διοικητικό φορτίο για τις επιχειρήσεις.
Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο έλληνας ευρωβουλευτής, ζητά να μάθει «Από πότε και με ποιον τρόπο έχει αποκτήσει το δικαίωμα η Κομισιόν να απαιτεί την εφαρμογή των προτάσεων ενός ανεξάρτητου οργανισμού σε ένα κράτος μέλος της ΕΕ», καλώντας την παράλληλα να τον ενημερώσει σε ποια άλλα κράτη μέλη της ΕΕ έχει ζητηθεί η εφαρμογή προτάσεων του ΟΟΣΑ και γιατί ζητείται κάτι τέτοιο μόνο από την Ελλάδα.
Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή, έχει ως εξής:
«Στην 3η αναθεώρηση του 2ου Οικονομικού Προγράμματος Προσαρμογής (Ιούλιος 2013), αναφέρεται, σημείο 79 παρ. 2, αναφέρεται ότι «Με την υποστήριξη του ΟΟΣΑ, η ελληνική κυβέρνηση ελέγχει τις νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις όσον αφορά τις ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες για τον ανταγωνισμό σε τέσσερις τομείς (τουρισμός, λιανικό εμπόριο, οικοδομικά υλικά, επεξεργασία τροφίμων) και του διοικητικού φόρτου για τις επιχειρήσεις σε δεκατρείς τομείς. Με βάση τα πορίσματα των αξιολογήσεων αυτών, η κυβέρνηση σχεδιάζει να εισαγάγει νομικές αλλαγές στον τομέα του ανταγωνισμού, στο τέλος του τρέχοντος έτους και στον τομέα του διοικητικού φόρτου στις αρχές του επόμενου έτους».
Η πρώτη από τις 2 αξιολογήσεις του ΟΟΣΑ που αναφέρονται στο κείμενο αυτό, περιλαμβάνουν 329 προτάσεις, τις οποίες καλείται η ελληνική κυβέρνηση από την τρόικα να εφαρμόσει στο σύνολό τους. Δεδομένου ότι ο ΟΟΣΑ είναι Οργανισμός ανεξάρτητος τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, οι οποίες απαρτίζουν την τρόικα, 
Ερωτάται η Επιτροπή:
Έχει ελέγξει τη συμβατότητα των 329 αυτών προτάσεων με την κοινοτική νομοθεσία; Εάν ναι, πόσες και ποιες από αυτές θα έπρεπε να έχουν ήδη εφαρμοσθεί ως επιβαλλόμενες από την Κοινοτική Νομοθεσία περί ανταγωνισμού; Γιατί δε ζητά την εφαρμογή τους μέσα από την πάγια Κοινοτική Νομοθεσία; Γιατί δίνει επιπλέον θεσμική δυνατότητα παρέμβασης σε τρίτους Οργανισμούς, όπως ο ΟΟΣΑ και το ΔΝΤ; 
Στις περιπτώσεις προτάσεων που η Κοινοτική Νομοθεσία θεωρεί συμβατές, με την έννοια ότι αφήνονται στη δικαιοδοσία των κρατών μελών, η απαίτηση της τρόικα για ευθυγράμμιση δεν εμποδίζει την άσκηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας, που έχουν μείνει εκτός κοινοτικής ρύθμισης; Σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν δίνεται η αθέμιτη δυνατότητα στα κράτη-μέλη δανειστές της Ελλάδας να επιβάλλουν πχ, τα εμπορικά τους συμφέροντα, απαιτώντας την πλήρη ευθυγράμμιση με τις προτάσεις του ΟΟΣΑ;
Από πότε και με ποιον τρόπο έχει αποκτήσει το δικαίωμα η Κομισιόν να απαιτεί την εφαρμογή των προτάσεων ενός ανεξάρτητου οργανισμού σε ένα κράτος μέλος της ΕΕ; Υπάρχουν ή έχουν ζητηθεί από τον ΟΟΣΑ αντίστοιχες εκθέσεις για άλλα κράτη μέλη; Έχουν υποχρεωθεί ή θα υποχρεωθούν από την Κομισιόν αυτά τα κράτη μέλη να προχωρήσουν στην εφαρμογή των προτάσεών του; Εάν όχι, γιατί προτείνεται κάτι τέτοιο στην Ελλάδα;
Προτίθεται για κάθε μία από τις 329 προτάσεις του ΟΟΣΑ που ζητά να εφαρμόσει η Ελλάδα, να τεκμηριώσει τη νομιμότητα της απαίτησής της, με βάση την Κοινοτική Νομοθεσία;
Τι προβλέπει η δεύτερη έκθεση του ΟΟΣΑ για το διοικητικό φόρτο για τις επιχειρήσεις; Ποιοι είναι οι 13 τομείς που αναφέρονται; Πότε θα δημοσιοποιηθεί; Με ποιον τρόπο θα εφαρμοσθεί;»
Το Γραφείο Τύπου
ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου
anim-v-mathisi_250  30-3-kotsov-200 11-6-foroepilisis-104x50 4-11-geseex50
 
29-8-fpa-400-ban