Το “Διαδίκτυο” ως “εργαλείο” προώθησης του Τουρισμού στο δήμο μας.

Το “Διαδίκτυο”  ως “εργαλείο” προώθησης του Τουρισμού στο δήμο μας.
 30-5-europlan-154x53 24-10-zaxarias-anim-114x53 7-11-lift-anim-139x50 11-11-karnagio-73x40 animx130-bueno 30-10-darts-brok-anim
Ο τουρισμός αποτελεί, αναμφίβολα, μια από τις πλέον αναπτυσσόμενες οικονομικές δραστηριότητες σε παγκόσμιο επίπεδο…γραφει ο Αλέξης Ελπιδοφόρος Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Αγίου Νικολάου Με υποψήφιο Δήμαρχο το κ. Πανίκο Καρατσή


Ξεκινώντας απ’ την “απλή περιήγηση”, σε πρωταρχικό στάδιο, βασιζόμενος στην ανάγκη του ανθρώπου για γνώση και επαφή με το νέο, την ανάγκη του για ψυχαγωγία, ανάπαυση, φυγή από την καθημερινότητα ,συνδέεται με νέες αξίες, αποδεκτές στη σύγχρονη κοινωνία.


Η ταχύτατη ανάπτυξη του τουρισμού, κατά τις τελευταίες δεκαετίες, οδήγησε στην δημιουργία και εξέλιξη ενός, αντίστοιχου επιστημονικού λόγου, που ερευνά τα χαρακτηριστικά και τη δυναμική του. 
Αξίζει ιδιαίτερης μνείας, η συμβολή του τουρισμού στην τοπική ανάπτυξη, οι επιδράσεις, θετικές και αρνητικές,  στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον, στην κοινωνία και στον πολιτισμό.


Η Ελλάδα δύναται να χαρακτηριστεί ως παραδοσιακός προορισμός διακοπών, κατ’ επέκταση δεν ανήκει στην ομάδα των “Νέων Τουριστικών Κρατών”. Η δυναμικότητα της χώρας σε κλίνες ξεπερνά το ένα εκατομμύριο.


Ο τουρισμός στην Ελλάδα, ώς προς τον τρόπο οργάνωσης και διακίνησης τουριστών, χαρακτηρίζεται ως μαζικός, οργανωμένος και παραθεριστικός τουρισμός.


Υπό την  επίδραση διαφόρων παραγόντων, έχουμε τη σταδιακή εξέλιξη του τουριστικού προιόντος σε μια χώρα.  Κατ’ αρχήν,η οικονομική ευημερία,το ανεπτυγμένο βιοτικό επίπεδο, η ύπαρξη κοινωνικής ευημερίας και ασφάλειας. 
Επιπρόσθετα, η ανάγκη ψυχαγωγίας και φυγής απ’ την καθημερινότητα ,η επιθυμία γνωριμίας και επαφής με άλλους λαούς. Καταλυτικό ρόλο ασκεί και η διαφήμιση.


Ο διαδικτυακός τουρισμός αναπτύσσεται ταχύτατα και στη χώρα μας, με χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών e-tourism,”’booking” αεροπορικών ή ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κ.ά. 
Έτσι, περιορίστηκε ώς ένα βαθμό ο ρόλος των  tour operators, οι οποίοι καθόριζαν εν πολλοίς, σε παλαιότερες δεκαετίες, το επίπεδο της επισκεψιμότητας σε μια χώρα ή σε μια περιοχή.


Ταυτόχρονα, ο χρήστης – επισκέπτης μπορεί να ενημερωθεί και για πολιτιστικά θέματα, για το κόστος διαβίωσης στον τόπο προορισμού του, καθώς και για εναλλακτικές μορφές τουρισμού.


Επομένως δίνεται η δυνατότητα σε μια χώρα, μέσω του διαδικτύου να προβάλει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τον πολιτισμό της.


Παραδείγματος χάρη, η πλειονότητα των μουσείων στην Ελλάδα διαθέτει σελίδες στο διαδίκτυο. Εικόνα, ήχος, κείμενο, κίνηση, γραφικά, συνδυάζονται αρμονικά, όλα σε ένα μέσο. 
Εικονική περιήγηση στο εκάστοτε μουσείο, προβολή των εκθεμάτων του, πέρα απ’ τις καθιερωμένες ώρες επισκεψιμότητας, αποτελούν θέλγητρα, χωρίς να παραθεωρείται η χρήση των πληροφοριακών εντύπων, των χαρτών, υπό άλλο, όμως,πρίσμα.


Συστατικό στοιχείο του «τουριστικού προϊόντος» ενός τόπου  παραμένουν οι άνθρωποί του, κατ’ επέκταση η τουριστική ανάπτυξη δεν μπορεί να γίνει ερήμην τους. 
Για αυτό εμείς “βλέπουμε” την ένταξη των ανθρώπων που κατοικούν σε ένα τόπο, όχι ως “ντεκόρ”στην «τουριστική βιομηχανία» αλλά ενταγμένους στην ενεργητική διαδικασία, με βάση τον πολιτισμό και τις ασχολίες τους στο οικείο περιβάλλον τους.
Πιο συγκεκριμένα:
Ενδιαφέρον και ενίσχυση δράσεων, που εμπλουτίζουν το τοπικό «τουριστικό προϊόν» μιας περιοχής, προς όφελος, όσο γίνεται μεγαλύτερου πληθυσμιακού ποσοστού. 
Για παράδειγμα:
  • Πρόκριση και στήριξη δράσεων για την προώθηση τοπικών προϊόντων, με σκοπό και στόχο την αύξηση των πωλήσεών τους.
  • Τουριστική προβολή των χωριών, βασιζόμενοι στον πλούσιο οικιστικό και πολιτισμικό τους πλούτο.
  • Εκσυγχρονισμός μικρών τουριστικών επιχειρήσεων, ένταξή τους σε ευρύτερο δίκτυο επισκεψιμότητας, μέσω και της δημιουργίας συνεργατικών και συνεταιριστικών μορφών.
  • Στήριξη  τοπικών τουριστικών παραγωγών, με γνώμονα το ενδιαφέρον τους για τους εργαζομένους τους, αφού δεν βρήκαν ή βρίσκουν αφορμή από την κρίση, να προχωρήσουν στη μείωση των μισθών τους.


Στη προσπάθεια αυτή της τουριστικής προβολής του δήμου μας μέσω διαδυκτύου, υλοποίησαμε μια ιδέα που είχα απο καιρό.


Κατασκευάσαμε την ιστοσελίδα anDIRECTORY.com η οποία είναι ένας online Τουριστικός οδηγός – Κατάλογος επιχειρήσεων για τον Δήμο του Αγίου Νικολάου (Άγιος Νικόλαος, Βραχάσι, Ελούντα, Κριτσά, Νεάπολη, Σίσι, Καλό Χωριό κ.ά.), όπου ο κάθε επιχειρηματίας μπορεί να καταχωρήσει μόνος του, εντελώς δωρεάν την επιχείρηση του.


Το www.andirectory.com δημιουργήθηκε για την διευκόλυνση των ξένων και Ελλήνων επισκεπτών, των μόνιμων κατοίκων του Αγίου Νικολάου και των υπόλοιπων περιοχών του Δήμου μας.


Μέσω της σελίδας αυτής μπορεί ο καθένας είτε απο κινητό, είτε από tablet και φορητό υπολογιστή να δεί σε ένα χάρτη που βρίσκονται καταστήματα, καφετέριες, παραδοσιακά καφενεία, πάρκα, περίπτερα, super market, παραλίες, νοσοκομεία, υπηρεσίες κ.ά. συνοδευόμενα από φωτογραφίες και περιγραφή.


Επίσης μπορεί κάποιος να πληκτρολογήσει την διεύθυνση που βρίσκεται και να του εμφανίσει τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει, είτε πεζός είτε οδικώς.
Ο τουρισμός αποτελεί την κινητήριο δύναμη της οικονομίας του τόπου μας και  οφείλουν να γίνουν κινήσεις για την Τουριστική προβολή του Δήμου μας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.


Αλέξης Ελπιδοφόρος
Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Αγίου Νικολάου
Με υποψήφιο Δήμαρχο το κ. Πανίκο Καρατσή
anim-v-mathisi_250  30-3-kotsov-200 11-6-foroepilisis-104x50 4-11-geseex50
 
29-8-fpa-400-ban